Un „Katin” cinematografic românesc… cu Mircea Diaconu
Apropo de potlogarul intitulat „Mircea-Diaconu-Noi-Vrem-Respect”, demn personaj de scenetă satirică de pe vremuri, cu directorași de cooperativă de prestări servicii, nărăviți și aroganți, care-și angajează pe pile matracucele din familie, sau amantele…
În disprețul legii și al bunului simț și cu dispreț pentru o categorie profesională mult mai onorabilă decât aceea căreia îi aparține acest mitocan cu papion – croitoresele («Soția mea nu este croitoreasă, este actriță. Ce vina are ea?») – Diaconu a fost dat în gât, fără drept de apel, de către A.N.I. pentru că, în calitate de director al Teatrului „C.I. Nottara” din București și-a angajat ilegal și abuziv soția.
Cel mai prost, sau cel mai bântuit de fantome teatru din țară în anul 2007 era, așadar, în mod clar, TEATRUL „C.I. NOTTARA” din București.
Altfel nu-mi pot explica cum NICIUN regizor din lume nu a vrut să participe la concursul pentru ocuparea postului de regizor artistic., concurs la care a participat doar soția cinstitului domn MIRCEA DIACONU, cunoscut campion TV al „bunului simț” și cerșetor de respect, întâmplător director al teatrului, dar și soț al concurentei, dar și președinte al comisiei care a notat-o cu 10 pe talentata candidată, posesoare a unei impresionante cariere lungi de… două luni (fiind proaspăt absolventă de facultate), fără drept legal (și moral) de a participa la respectivul concurs.
Prins în această jenantă postură cu pantalonii moralei în vine, tov. Diaconu ne arată și fundul cu acesată replică demnă de o demisie urgentă din viața publică «Trăim în România. N-am ce să comentez. E vijelia cotidiană care ne-a întors în anii 50, ca metode, ca principii.»
Așa s-a întâmplat să-mi amintesc de filmul „ACTORUL ȘI SĂLBATICII”.
Un film mistificator al istoriei în care, poate, își aveau locul marii (pe bune) actori Mircea Albulescu, Margareta Pogonat sau Ion Besoiu, pentru că erau și niște la fel de mari recitatori de curte comuniști. Dar în care Toma Caragiu, Marin Moraru sau Ovidiu Iuliu Moldovan nu prea aveau ce căuta. Moralmente… zic eu.
Ia într
ebați-vă rudele și cunsocuții care au văzut filmul: în ce an, din cauza cui și cum a murit marele CONSTANTIN TĂNASE? Cred că o să aveți mari surprize.
Acest film mincinos și imoral, regizat de Manole Marcus, nicicând amendat măcar în vreo notă de subsol, a fost ca un fel de Katin cinematografic românesc. Dar, spre deosebire de ruși, care și-au recunoscut cu jumătate de gură mârșăvia perpetuată timp de 50 de ani, n-am auzit pe nimeni, la noi, să-și ceară scuze pentru un fals istoric grosolna care a împlinit 36 de ani.
Culmea ridicolului amar este că acest film-minciună a fost redifuzat, acum un an, sub formă de DVD, în seria „Filmele ADEVĂRUL” (sic!).
Văd, acum, că acerbul penelist-uselist Mircea Diaconu, maaare moralist și maaare caracter, își continuă rolul din film: boxează împotriva dreptei dând cu stânga. Din poziția de gestionar nervos prins cu gaură în inventar și cu cinstea nereperată.
This entry was posted on Sâmbătă, 29 octombrie 2011 at 16:06 and is filed under Atitudini. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.
You can leave a response, or trackback from your own site.
5 Responses to Un „Katin” cinematografic românesc… cu Mircea Diaconu
Actorul si salbaticii un film despre perioada interbelica , Garda de fier si expansiunea nazismului…..si despre Costea Caratase.De ce Cara-tase …pentru Cara-giu.Epoca fiind aceeasi totusi nu a avut legatura cu marele Tanase …mai degraba cu spiritul sau.
Ca nu va place Mircea Diaconu sau marii actori ai Romaniei,va citez „Mircea Albulescu, Margareta Pogonat , Ion Besoiu, pentru că erau și niște la fel de mari recitatori de curte comuniști. Dar în care Toma Caragiu, Marin Moraru sau Ovidiu Iuliu Moldovan nu prea aveau ce căuta” este problema dumneavoastra -chestie de educatie in final.
Comparati tragedia de la Katin cu un film de altfel reusit si apreciat , pomeniti de „recitatorii de curte” uitand ca cei pe care azi ii sustineti sunt urmasii directi dar cu mult mai rapaci ai celor care decideau in Romania comunista.Printro simpla comparatie si dumneavoastra sunteti un recitator de curte …sau politruc cu solda. .
In ignoranta mea reafirm ca masacrul de la Katin sufera comparatie doar cu alte atrocitati comise de nazisti sau sovietici(pe timp de razboi sau pace).
Despre moartea lui Tanase exista doua ipoteze,una confirmata de un urmas direct precum ca ar fi fost ucis de sovietici si alta ca ar fi facut un blocaj renal datorita unui tratament cu cantitati imense de aspirina.
Comentariul nu are nici o tenta politice si se refera strict la comparatia nefireasca ;probabil ar fi trebuit sa inchei comentariul ,mai exact ultima fraza cu „!?”.Tot o comparatie .
Asemănarea este următoarea: în ambele cazuri, Katin și „Actorul și sălbaticii”, propaganda comunistă a INVERSAT făptașii. În ambele cazuri adevărații criminali au fost COMUNIȘTII și în ambele cazuri vina a fost dată pe naziști/legionari.
Repunerea adevărului istoric în drepturile sale privind aceste două cazuri nu-i absolvă pe naziști sau pe legionari de alte vini pe care le au.
Acum e clar?
Nu mai mai indignez demult la coruptia si nepotismul existente in Romania. Daca e sa o luam in serios aveti dreptate , omul a facut un abuz. Dar nu este cel mai grav abuz savarsit in Romania si nici omul respectiv nu este un mare om politic sau vreun presedinte de tara la care poporul sa se uite si sa ia aminte. Sunt altii care sunt in situatia asta care au facut exact la fel – nepotisme – si pt. care nu v-ati indignat la fel de tare. E bine totusi sa masuram cu aceeasi oca toate situatiile.
Actorul si salbaticii un film despre perioada interbelica , Garda de fier si expansiunea nazismului…..si despre Costea Caratase.De ce Cara-tase …pentru Cara-giu.Epoca fiind aceeasi totusi nu a avut legatura cu marele Tanase …mai degraba cu spiritul sau.
Ca nu va place Mircea Diaconu sau marii actori ai Romaniei,va citez „Mircea Albulescu, Margareta Pogonat , Ion Besoiu, pentru că erau și niște la fel de mari recitatori de curte comuniști. Dar în care Toma Caragiu, Marin Moraru sau Ovidiu Iuliu Moldovan nu prea aveau ce căuta” este problema dumneavoastra -chestie de educatie in final.
Comparati tragedia de la Katin cu un film de altfel reusit si apreciat , pomeniti de „recitatorii de curte” uitand ca cei pe care azi ii sustineti sunt urmasii directi dar cu mult mai rapaci ai celor care decideau in Romania comunista.Printro simpla comparatie si dumneavoastra sunteti un recitator de curte …sau politruc cu solda. .
Ignoranța dv. nu vă scuză.
In ignoranta mea reafirm ca masacrul de la Katin sufera comparatie doar cu alte atrocitati comise de nazisti sau sovietici(pe timp de razboi sau pace).
Despre moartea lui Tanase exista doua ipoteze,una confirmata de un urmas direct precum ca ar fi fost ucis de sovietici si alta ca ar fi facut un blocaj renal datorita unui tratament cu cantitati imense de aspirina.
Comentariul nu are nici o tenta politice si se refera strict la comparatia nefireasca ;probabil ar fi trebuit sa inchei comentariul ,mai exact ultima fraza cu „!?”.Tot o comparatie .
Asemănarea este următoarea: în ambele cazuri, Katin și „Actorul și sălbaticii”, propaganda comunistă a INVERSAT făptașii. În ambele cazuri adevărații criminali au fost COMUNIȘTII și în ambele cazuri vina a fost dată pe naziști/legionari.
Repunerea adevărului istoric în drepturile sale privind aceste două cazuri nu-i absolvă pe naziști sau pe legionari de alte vini pe care le au.
Acum e clar?
Nu mai mai indignez demult la coruptia si nepotismul existente in Romania. Daca e sa o luam in serios aveti dreptate , omul a facut un abuz. Dar nu este cel mai grav abuz savarsit in Romania si nici omul respectiv nu este un mare om politic sau vreun presedinte de tara la care poporul sa se uite si sa ia aminte. Sunt altii care sunt in situatia asta care au facut exact la fel – nepotisme – si pt. care nu v-ati indignat la fel de tare. E bine totusi sa masuram cu aceeasi oca toate situatiile.