RĂZBOIUL LUMILOR ÎNCEPE…


wp-am-creionul-chimic111111ALTĂ MISTIFICARE GENTILĂ… care ține tot de „corectitudinea politică” şi căreia i-am căzut şi eu în plasă: „ANALFABETISMUL FUNCȚIONAL”!
S-a constatat că acest bizar tip de analfabetism afectează, în medie, circa 20% dintre tinerii europeni, dar… 40% dintre tinerii români.
Eu nu mă feresc de cuvinte şi concluzia e tragică: tâmpiții noștri sunt de două ori mai numeroşi, procentual, decât tâmpiții din Europa. Nu, nu e nici ereditar, nici endemic. E o „realizare” socială. Deși, dacă ne uităm la atitudinile occidentalilor față de „multiculturalism”, migrație și „toleranță”, ei par mai idioți ca noi.
Să fim realişti… Cineva care citeşte un text coerent şi nu e în stare să îi înțeleagă conținutul, sau cineva care nu e în stare să efectueze cele patru operații aritmetice elementare, nu este „analfabet funcțional”, ci de-a dreptul şi pe româneşte idiot.
Faptul că dl. Ministru al Educației propune restructurarea întregului învățământ pentru a-l adapta nevoilor acestui procent de 40%, echivalează cu transformarea şcolilor din România în… şcoli ajutătoare.
Or, de prosteală nu se face vinovată şcoala, ci modul în care funcționează societatea. Nu poți avea şcolari inteligenți din părinți cretini sau cretinizați de către mass media şi de „corectitudinea politică”, care a depăşit demult şi cu mult sfera politică. Căci, ce e politic în a-i spune unui părinte, ca învățătoare, că odrasla sa e proastă (adică „analfabetă funcțional”)? Este un diagnostic, nu o insultă. E drept că şi diagnosticele se joacă cum vor cu oamenii: TBC în loc de tuberculoză, carcinom în loc de cancer, sau scabie în loc de râie.
Mie, această NOUĂ tentativă de a coborî normalul (încă) majoritar spre anormalul (încă) minoritar mi se pare nu numai o porcărie scandaloasă, ci şi o sinucidere în masă lentă, ştiut fiind faptul că prostia, în toate accepțiunile ei, este progresivă. Luați un prost, care, deşi i s-a explicat că un joc piramidal nu poate fi câştigător, continuă să cadă victimă altor tentative şmechere de „îmbogățire” sau de „afaceri avantajoase” (credit „doar cu buletinul”, „franci elvețieni” etc.). Luați acel prost şi lăsați-l să se uite un an la România Tv sau la Antena 3. Ba chiar și la CNN. Va deveni nu numai un prost mai multilateral, ci și un prost mai temeinic, mai harnic și mai activ.
Va fi, cu siguranță şi mai prost. Şi nu prin varietatea mai mare a domeniilor în care judecă prost, ci prin scăderea şi mai mult a capacității de înțelegere, de analiză şi sinteză.
Elevii „analfabeți funcțional” sunt / au ajuns aşa din cauza lipsei antrenamentului intelectual!
Ei nu mai citesc nimic care le-ar pune creierul în mişcare. E ca şi când și-ar pune creierul în fața versurilor din „Of viața mea” şi din „Oul dogmatic”.
Nu mai exersează operațiuni aritmetice în mod tradițional, cu numerele scrise unul sub altul, cu „8 din 17 = 9 şi ținem 1”. Tastează și obțin rezultatul. Ce-i drept, mai repede, dar cu ce preț?
Nu mai scriu compuneri gen „Vacanța la bunici”, dar nici „la Ibiza”, deci nu mai fac recurs la memorie şi la capacitatea de a alege fapte relevante, de a le pune laolaltă în mod armonios şi a le exprima în scris, mânuind şi regulile ortografice care trebuie deprinse tot prin exercițiul citirii şi scrierii.
Nu mai fac nimic manual, adică renunță la ceea ce a diferențiat omul de animal. Nu bat cuie, nu fac și desfac noduri, nu manufacturează nimic. Cumpără de nou.
Iluzia că, în schimb, utilizează creierul este doar o iluzie. Utilizarea „gadget”-urilor şi „device”-urilor nu necesită inteligență, dovadă că toți tâmpiții defilează pe Facebook, de pe PC, laptop, tabletă sau smartphone (deseori mult mai smart decât posesorul utilizator). Jocurile pe calculator sunt astfel concepute încât rareori accesează creierul jucătorului, dincolo de câteva proceduri şi reguli simple şi de câteva abilități gestuale cu mouse-ul, tastele sau joy-stick-ul. „Succesurile” de masă ale celebrelor „Tetris” şi, mai nou, „Candy Crush” sunt dovada cea mai elocventă. Ştiu, mulți le joacă „pentru decontractare”, dar, în exces, şi aceste nevinovate „passe-temps” devin neuronicide.
Tinerii nu mai ştiu să învețe nimic. „Tutorialele” – tot mai des vizuale, pe YouTube – îi salvează din orice situație. Oamenii coboară la nivel de maimuță imitatoare, pentru că aşa sunt considerați, pentru că pe YouTube, sau în prospecte ți se indică totul, în imagini, gest cu gest. Da, e mai rapid, mai comod şi mai sigur, dar şi mai imbecilizant, decât să descoperi singur, cu ajutorul creierului propriu, cum se montează o etajeră cu trei polițe. Am văzut, cu ani în urmă,, în „manualul de utilizare” al unui Chevrolet Lumina o suitâ de 3 diagrame prin care ți se explica cum să deschizi portiera (de construcție clasică) fărâ să te loveşti in frunte cu ea. Astfel de indicații prețioase, de la vechiul „è pericoloso sporgersi” din tren, până la cele mai noi atenționări să nu mănânci… ciment (da, am văzut pe un sac de ciment avertismentul că nu e comestibil) nu fac decât să idiotizeze omul şi, în definitiv, să anihileze cel mai de bază principiu al evoluției speciilor: selecția naturală! Păi de ce să nu dispară fizic, pe cale naturală, prostul care ar mânca ciment, sau care şi-ar da cu uşa în mufă când o deschide?
Ajungem astfel la softuri inepte, create de „frumoşii tineri” IT-işti, o presupusă „elită” cu care ne tot mândrim, doar pentru că ni se pare genial a utiliza nişte limbaje de programare şi cel mai adesea a munci extrem de limitat, pe rutine simple, standardizate, care mai apoi sunt asamblate în ceea ce numim „soft”-uri. Deseori, analiștii care proiectează softurile sunt proști grămadă, sau cu gândul la mersul la bere, în gașcă.
Am descoperit, de curând, două astfel de softuri, utilizate (şi plătite ați văzut cât în recentele scandaluri) de o mare „multinațională”.
Unul permitea încărcarea unor date şi validarea înregistrării în lipsa completării (deci fără verificare) unor câmpuri obligatorii. Eroarea apărea abia la sfârșit, când totul trebuia luat de la capăt.
Altul, mai absurd, cerea, pe un ecran, introducerea manuală a valorii fără TVA a unei facturi şi a valorii TVA. În cazul în care valoarea calculată a TVA era de tipul „10,455”, primul ecran o cerea rotunjitâ în jos la 10,45, în caz contrar afişând „eroare” şi forțând utilizatorul să scrie 10,45 pentru ca înregistrarea să fie validă.
Ei bine, ecranul următor al acestei geniale aplicații calcula, spre verificare, valoarea totală a facturii şi… stupoare… afişa „eroare” la datele introduse anterior, pentru că algoritmul de calcul al celui de al doilea ecran calcula cu rotunjire… în sus!
De fapt, decăderea intelectuală şi „noua revoluție industrială” care se petrece la nivel cerebral, unde gândirea „la bandă” ia locul creativității, se vede şi în scăderea dramatică a imaginației oamenilor. Arta e tot mai precară; curentele filosofice tot mai sărace şi mai specializate, am ajuns de la ontologie şi gnoseologie, de la idealism şi materialism, la zeci de filosofii mărunte, de nişă, la vulgarizarea noțiunii până la „filosofia 4-3-2 cu libero pe centru”.
Lipsa imaginației, concomitentă cu diminuarea drastică a bagajului lexical, este evidentă în modul de exprimare: incoerență ideatică, dezlânare, bâlbe, frazări eliptice etc.
Starea limbajului este şi ea un element de diagnosticare. Se folosesc tot mai mult şi mai multe cuvinte „şperaclu”. Dacă, pe vremea mea, cuvinte precum „mişto” sau „haios” înlocuiau cu brio o serie întreagâ de adjective şi epitete, azi avem „gen”, mult mai ezoteric, mai plin de substanță misterioasă. Siglele, prescurtările mai vechi (tovul/tova, diriga) sau mai noi (aka, sal, cuplă, pup, plm), interjecțiile şi onomatopeele înlocuiesc tot mai mult cuvintele, spre un viitor luminos în care oamenii vor discuta în cod binar, cu 1 şi 0.
Se promovează, agresiv, eliminarea obiectului „istorie” din vechea „programă” şcolară şi înlocuirea ei, în noua „curriculă” şcolară (ne-am dat dreacu’, de latinişti ce suntem am scos și latina din școli), cu un surogat în care marile figuri istorice sunt Andreea Esca şi Madonna. Intenția e transparentă: copiii nu trebuie să mai ştie că au existat Pericle, Cezar, Sfântul Ştefan, Cromwell, François I, Ludovic al XIV-lea, Elisabeta I, Petru cel Mare, Napoleon, Lincoln, Erasmus, Da Vinci, Descartes, Montesquieu, Schopenhauer, Renaşterea, Iluminismul etc. Doamne fereşte să afle tânăra generație că omenirea a dat şi personalități mai breze decât Ronaldo, Lady Gaga, Angela Merkel, Mircea Badea, Andreea Marin, Fuego, Borcea, Obama, Jay Z sau chiar Soros, Gates şi Stephen Hawking.
De aceea, tineretul a trecut, în numai câteva zeci de ani, prin manipulare culturală, de la Leonard Cohen şi Don McLean, la raperi ca Lil Wayne şi BUG Mafia.
De aceea asistăm, pe Facebook, la argumentații beton de genul „n-are/n-ai bască”, „căciula”, „sandalele”, „a zis la Antena 3 / CNN / Pravda”, „Jos toți”, sau de-a dreptul „sugi p**a”.
Concluzia este că: LUMEA SE ALINIAZĂ, DESCENDENT, MEREU UNOR STANDARDE „TOT MAI” INFERIOARE, CEEA CE O DUCE SPRE O CERTĂ INVOLUȚIE. Iar „corectitudinea politică” este adjuvantul și deseori pulanul acestui tragic proces.
Asistăm, zilnic, grație susținătorilor corectitudinii politce, la „elogiul prostiei”, la un alt fel de „Re(in)voluție culturală”.
Noroc că, în ultima clipă, în SUA deocamdată, rațiunea şi instinctul de conservare a speciei a scos din adormire şi nepăsare 60.072.551 de oameni care se opun altor 60.467.601 (+0,45%) de manipulați întru „bigbrotherăreala” societății umane.
Războiul lumilor a început!

Lasă un comentariu