Școala Sportivă de Elevi nr. 2 – Fotografii vechi (III)


Am primit azi un e-mail pe care era cât pe ce să-l șterg. Venea de la un necunoscut: Adrian Cristea, din Germania. M-a reținut curiozitatea de a vedea fotografia atașată. Când l-am deschis și am văzut cine-l semnează, m-am trezit cu 45 de ani în urmă. Am revăzut un copil schiind fenomenal în niște pantaloni de pijama nemțești „din pachet”, bleu marine, mulați pe picior (mai ții minte, Radule?). Pe vremea aceea pantalonii de schi supraelastici, cu vipușcă, erau rari. Se schia încă cu pantaloni „pană”, ușor ridicoli.

Expeditorul e-mailului nu este altul decât băiatul celebrului alpinist și  om de munte Moșu Cristea, fostul meu coleg Radu Cristea, component de bază al echipei de schi a Școli Sportive de Elevi nr. 2 din București în anii ei de glorie.

Radu mi-a scris următorul mesaj:

Draga Binta,

felicitari pentru blog-ul tau cu SSE 2. Alaturat primesti o poza facuta in Februarie 1966 la pirmul meu concurs de schi. Deci acum 45 de ani fix !!!

Nu reusesc sa-i recunosc pe toti. Dar incerc:

De la stinga: 1. Sorin…, 2. D-na Doctor, 3. Ileana Polexe, 4. Misu Stefan sau Ioana Georgescu ???, 5. Tom Sora (caciula cu pasari), 6.Schnucky (caciula neagra cu dungute albe)

Din dreapta: Nicolae Oprscu (cam al treilea cu pulover pe git, linga el Smaranda, eu in spatele celui cu geanta, Adi Chirulescu tot pe genunchi, fara geanta.

Reusim oare sa-i identificam pe toti???

Curind mai primesti si poze de la deplasarile SS2 in Bulgaria (Februarie 1969) si Cehoslovacia (Ianuarie 1975)

Numai bine

Radu Cristea

În atașament am găsit poza originală de mai jos. Remarcați echipamentul și mai ales… lungimea schiurilor. Cu ele se schia atunci aproape la fel ca azi! Cu acele schiuri în spate, cu rucsaci kaki din pânză canvas, cu bețe adesea din oțel greu sau din bambus, copiii urcau pe jos la Diham, la Babele, în Valea Albă sau la Muntele Mic.

Clic pe fotografie pentru zoom

Am încercat o variantă marcată cu numele celor recunoscuți de Radu și de mine. Dacă cineva poate completa numerele rămase libere cu alte nume, i-aș rămâne recunoscător.

ss2Clic pe fotografie pentru zoom

Merci, Radule! Te pup și aștept nu numai completările promise, ci și vești.
Smaranda Oprescu, completează pe 27.12.2014:

1. SORIN CÂMPEANU

6. MANOLA ROMALO

16. ALINA EFTIMIU

Link-uri către aceeași temă:

Școala Sportivă de Elevi nr. 2 – București (anii ’60-’80)

Școala Sportivă de Elevi nr. 2 – Fotografii vechi (I)

Școala Sportivă de Elevi nr. 2 – Fotografii vechi (II)

Mulțumesc, Domnule Ghiea!

Școala Sportivă de Elevi nr. 2 – Scrisoare de la Radu Ghiea (II)

***

© Alexandru Dan Mitache • 2011

4 Responses to Școala Sportivă de Elevi nr. 2 – Fotografii vechi (III)

  1. Florentina spune:

    Imi plac fotografiile vechi…Imi place sa ma intorc in timp…Imi place cum scrii…si nu in ultimul rand,imi place si candidatul tau din 2014…

  2. Ruxandra Enzensberger@t-online.de spune:

    L anumarul 13 sunt eu, Ruxandra Misu (12 ani), eram in primul an de SS2. Mi-ai facut o mare placere pt ca n-aveam poza si de fapt nicio poza de la ski din copilarie. Mi-ai pute trimite aceasta fotografie direct prin mail? Merci dinainte. Sunt prietena buna cu Ion Pitis si m-as bucura sa aflu vesti de la tine. Ion imi povestise de proiectul cu SS2 când a murit Aldea Sturza.

    Cu drag

    Ruxi

  3. ibg29 spune:

    Pot si eu sa completez lista pt poza de grup de mai sus, dar o contrazic pe Smaranda, care era prea mica, si nu-si aduce aminte : N°1 este Pepe Strat (Sorin Campeanu nu a existat nici o data !) , N° 6 „gagica” lui Pepe de pe vremea aceea, Tuti Georgescu, N° 9 este Ion Campeanu iar N° 2 nu este Dna Doctor, care avea un nas cârn f. caractéristic, ci Magda Misu, mama lui Ruxi si a lui Stefan !
    Irina Bossy

Lasă un comentariu